تکنولوژی

رهبر جمهوری چچن اتهام غیرفعال‌سازی سایبرتراک توسط ایلان ماسک را مطرح کرد

رمضان قدیروف، رهبر جمهوری چچن، ادعا کرده است که ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، خودروی سایبرتراکی که به مناطق جنگی در اوکراین ارسال شده بود، را از دور خاموش کرده است.

بنا به گزارش‌ها از CNN، قدیروف اظهار داشته است که سایبرتراک مجهز به مسلسل که در میدان نبرد عملکردی قابل توجه داشته، توسط ماسک غیرفعال شده و او دو نمونه دیگر از این خودروها را به جبهه جنگ فرستاده است. او پیشتر ویدیویی منتشر کرده بود که در آن با سایبرتراک رانندگی می‌کرد و ادعا کرده بود این خودرو هدیه‌ای از سوی ایلان ماسک بوده است.

غیرفعال‌سازی سایبرتراک رهبر جمهوری چچن از راه دور

در ماه آگوست، قدیروف خبر از دریافت سایبرتراک به عنوان هدیه از ماسک داد. این در حالی است که مدیرعامل تسلا این ادعا را رد کرده و با تعجب پرسیده است: «آیا شما واقعا فکر می‌کنید که من یک سایبرتراک را به یک افسر روسی اهدا کرده‌ام؟»

image-iGa5TsLs-ramzan-kadyrov-1-7045844-1726844457051.jpg.webp

قدیروف اخیراً ادعای خود را تکرار کرده و از اینکه چنین خودرویی باید از میدان نبرد خارج شود، ابراز تاسف کرده و بیان داشته: «عملی که ایلان ماسک انجام داد، مناسب نبود. او هدایای گران‌بهایی می‌دهد و سپس آنها را از راه دور خاموش می‌کند.»

این فرمانده جنگی اخیراً با انتشار ویدیویی از دو سایبرتراک در منطقه‌ای جنگلی، که هر دو مجهز به مسلسل بودند، اعلام کرد: «دو سایبرتراک دیگر به منطقه SVO (جنگ اوکراین) فرستاده شده‌اند.» وی افزود: «غیرفعال‌سازی از راه دور تأثیری بر این خودروها ندارد. آن‌ها کاملاً بی‌نقص کار می‌کنند. بهتر از این نمی‌توان برای سایبرتراک تبلیغ کرد.»

image-R6TlOPbg-Tesla6.jpg.webp

سال‌ها است که قدیروف به دلیل نقض حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است. در سال 2020، وزارت خارجه آمریکا وی را تحریم کرد و اعلام کرد که «اطلاعات معتبر و فراوانی وجود دارد» که نشان می‌دهد قدیروف مسئول «نقض‌های فاحش حقوق بشر» از جمله شکنجه و قتل‌های غیرقانونی است. بریتانیا و اتحادیه اروپا نیز او را تحریم کرده‌اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دسترسی به جزئیات کامل این خبر، به وب‌سایت کارانیوز مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا