تکنولوژی

ایلان ماسک توسط SEC به خاطر عدم حضور در دادگاه برای شهادت تهدید به تحریم شده است

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درخواستی به یک قاضی فدرال ارائه داده تا به ایلان ماسک هشدار دهد که عدم حضور وی در جلسه شهادت مربوط به تحقیقات خرید توییتر، می‌تواند پیامدهای سنگینی برای او داشته باشد.

طبق گزارش منتشر شده، وکیل SEC، رابین اندروز، در این باره نوشته است:

«بدون دخالت بیشتر دادگاه، ممکن است ماسک دستور دادگاه مورخ 31 می 2024 را با عدم حضور مجدد نقض کند.»

امتناع ایلان ماسک از شهادت به خاطر ماموریت تاریخی اسپیس‌اکس

image-5kq0N95X-musk-1024x576.jpg

ایلان ماسک که بر اساس دستور دادگاه موظف به حضور در دادگاه لس‌آنجلس در تاریخ 10 سپتامبر بود، به دلیل ماموریت Polaris Dawn از شرکت در جلسه خودداری کرد. بر اساس اسناد، ماسک تنها سه ساعت قبل از موعد مقرر، این خبر را اطلاع داده است.

SEC در اسناد خود آورده است:

«دادگاه باید این تاکتیک‌های ماسک برای کنترل اوضاع و تاخیر در دادگاه را متوقف کند.»

SEC در حال حاضر به دنبال تحریم ماسک نیست، بلکه می‌خواهد به این میلیاردر هشدار دهد که اگر اوایل ماه آینده برای شهادت در دادگاه حاضر نشود، با عواقب جدی روبرو خواهد شد.

کمیسیون همچنان در حال بررسی خرید توییتر (کنونی X) توسط ماسک در سال 2022 است تا مشخص شود که آیا ماسک با جمع‌آوری مخفیانه سهام توییتر و اظهارات خود قبل از نهایی‌شدن معامله، قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است یا خیر. ماسک این تحقیقات را «بی‌اساس و آزاردهنده» خوانده است.

جلسه دادگاه بعدی ایلان ماسک برای پرونده SEC در اکتبر برگزار خواهد شد و اگر ماسک دوباره حضور نیابد، احتمال دارد که SEC اقدام به تحریم مدیرعامل اسپیس ایکس و رئیس X کند.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا