تکنولوژی

لینکدین از داده‌های کاربران برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند

لینکدین به تازگی سیاست‌های مرتبط با حفظ حریم خصوصی را تجدید نظر کرده و اعلام داشته است که اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی برای آموزش الگوریتم‌های هوش مصنوعی به کار گرفته می‌شود.

در صفحه سیاست‌های لینکدین می‌خوانیم:

«داده‌های شخصی شما ممکن است برای بهبود و توسعه محصولات و خدمات، آموزش مدل‌های هوش مصنوعی، شخصی‌سازی و ارائه سرویس‌های بهتر به کار رود تا تجربه‌ای بهتر به کاربران و دیگران ارائه دهد.»

علاوه بر این، در بخش دیگری از وب‌سایت لینکدین توضیح داده شده که این پلتفرم از هوش مصنوعی برای اهدافی مانند بهبود ویژگی‌های نوشتاری استفاده می‌کند.

جلوگیری از دسترسی به داده‌های شما توسط لینکدین

image-wDoxFWcM-linkedin-AI-1024x576.jpg

شما می‌توانید از طریق تنظیمات پروفایل خود در بخش «داده‌ها برای بهبود هوش مصنوعی» در هر زمان استفاده از داده‌های خود را لغو نمایید. (مشاهده تصویر بالا)

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط لینکدین، غیرفعال سازی این قابلیت به این معناست که داده‌های شخصی یا محتوای شما برای آموزش مدل‌های آینده به کار گرفته نمی‌شوند، اما تأثیری بر مدل‌های فعلی نخواهد گذاشت.

همچنین در بخش پرسش‌های متداول آمده است که این شرکت از «فناوری‌های پیشرفته حفاظت از حریم خصوصی برای ویرایش یا حذف اطلاعات شخصی» در مجموعه‌های داده آموزشی استفاده می‌کند و آموزش مدل‌های خود را برای افراد مقیم اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس انجام نمی‌دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که شرکت متا به تازگی اعتراف کرده بود که از تمامی پست‌های کاربران در فیسبوک و اینستاگرام از سال 2007 تا کنون برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده کرده است، مگر اینکه کاربران خود از این کار انصراف داده باشند.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا