پر بحث ترینها

مشخص شدن محدوده آرامستان جدید در تهران

به گفته معاون شهردار تهران، زمینی در جنوب شرقی پایتخت برای ساخت مکان جدیدی برای دفن اموات خریداری شده است.

مسئله کمبود فضا برای دفن در بهشت‌زهرا به حدی رسیده که اگر به زودی تدابیری اندیشیده نشود، مکانی برای دفن مردگان باقی نمی‌ماند، موضوعی که مرتباً از سوی مسئولین مطرح شده است.

image-j2MD7YCX-2213587_563.jpg

حسین نظری، معاون شهردار تهران اظهار داشته که «زمینی را برای ساخت آرامستان در جنوب شرقی تهران خریداری کرده‌ایم» و افزود که تا پایان سال جاری قطعاً یک گورستان جدید ساخته خواهد شد. این در حالی است که مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، تصریح کرده است که «مطمئن نیستیم تا پایان سال گورستان جدید ساخته شود یا نه.»

مسئله کمبود جا برای دفن اموات از دو دهه پیش در تهران آغاز شده و بهشت‌زهرا دو بار در این مدت توسعه یافته است. مدیران شهری هشدار می‌دهند که اگر در سال جاری گورستان جدیدی ساخته نشود، از سال آینده دفن اموات با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

شهرداری پنج مکان را برای ساخت آرامستان به شورای شهر پیشنهاد داده است که در حال بررسی است. معاون شهردار تهران می‌گوید که ۴۲ هکتار زمین (معادل یک‌هفتم متراژ فعلی بهشت‌زهرا) در جنوب شرقی تهران تملک شده است. بودجه پروژه تأمین شده و در صورت تأیید شورای شهر، ساخت آرامستان آغاز خواهد شد.

مشکل کمبود فضا برای دفن اموات تنها محدود به تهران نیست بلکه در دیگر شهرها نیز وجود دارد و ساخت آرامستان‌ها در مرکز شهرها باعث نارضایتی شهروندان شده است.

امید ترابی، کارشناس مسائل شهری، پیشنهاد می‌کند که شهرداری می‌تواند به جای ساخت آرامستان‌های جدید، از قبور ۳۰ ساله بهشت‌زهرا استفاده نماید.

از سوی دیگر، حمید رضایی فر، کارشناس دیگر مسائل شهری، بیان می‌کند که مناطق اطراف بهشت‌زهرا اکنون با ساختمان‌های مسکونی احاطه شده‌اند و حتی اگر فضایی باقی مانده باشد، به دلیل مشکلات ترافیکی و دیگر معضلات اجتماعی، استفاده از این گورستان دشوار خواهد بود.

کارشناسان معتقدند که به دلیل گسترش شهری و مسائلی چون پدافند غیرعامل و توجه به شرایط بحرانی، آرامستان‌ها باید در جغرافیای شهر به صورت متوازن توزیع شوند. همچنین، برای ساخت هر آرامستانی در تهران باید از شورای‌عالی ترافیک مجوز دریافت شود تا مشکلاتی که در بهشت‌زهرا به وجود آمده، تکرار نشود.

برای اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت کارانیوز مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا