پربازدیدترین

پیامدهای ادعای ارسال موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه و شروط ایران برای گفتگو با اروپا به روایت بروجردی

بر اساس گزارش منتشر شده در کارانیوز، علاء‌الدین بروجردی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه، این اتهامات را بی‌پایه و اساس خواند و اظهار داشت: وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت خارجه به طور صریح اعلام کرده‌اند که «ایران هیچ موشک بالستیکی به روسیه ارسال نکرده است» و همگان باید این موضع‌گیری رسمی ایران را مد نظر قرار دهند و از تهمت‌زنی‌های ناروا پرهیز کنند.

در گفتگو با خبرگزاری مهر، بروجردی تأکید کرد که موضع ایران و روسیه در رد ادعاهای ارسال موشک بالستیک، بارها اعلام شده و متأسفانه برخی کشورهای غربی با نادیده گرفتن این تکذیبیه‌ها، بیانیه‌هایی علیه ایران صادر کرده‌اند.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تکرار اتهامات بی‌اساس علیه ایران، خاطرنشان کرد: تلاش برخی کشورهای غربی برای مذاکره با ایران زمانی که همزمان به تهمت‌زنی ادامه می‌دهند، ناهمخوان است.

او در ادامه افزود: مذاکره با ایران شرایط و ملزومات خاص خود را دارد که قطعاً شامل دروغ‌پراکنی و صدور بیانیه‌های ضد ایرانی نمی‌شود. تداوم چنین رفتارهایی تنها به زیان کشورهای غربی تمام خواهد شد.

بروجردی تأکید کرد: اگر غربی‌ها قواعد بازی را رعایت کنند، می‌توانند طرف مذاکره ما باشند، اما پیروی کورکورانه از آمریکا، فرصت‌های برقراری ارتباط مثبت بین جمهوری اسلامی ایران و غرب را از بین خواهد برد.

در پایان، بروجردی با اشاره به اهمیت ارتباط با کشورهای مختلف جهان، یادآور شد که دولت چهاردهم ایران به دنبال توسعه روابط دیپلماتیک با همه کشورها خواهد بود و این سیاست، محدود به تعدادی خاصی از کشورها نخواهد بود. او افزود: نگاه به شرق و توسعه روابط با کشورهای جبهه مقاومت و همسایگان، از جمله اولویت‌های اصلی سیاست خارجی ایران است.

۲۷۲۱۸

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا