پربازدیدترین

اقدامات مقیمی؛ تلاش برای ریاست دانشگاه تهران یا بهبود روابط با دانشجویان؟

رئیس دانشگاه تهران، در اقدامی قابل تأمل، به معاون خود دستور داده است تا پرونده‌های انضباطی دانشجویانی که در سه سال اخیر تشکیل شده‌اند، مجدداً مورد بازبینی قرار گیرند و این کار باید طی یک هفته انجام شود.

این دستور، بخشی از نامه‌ای است که سیدمحمد مقیمی، به معاون دانشگاه و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران فرستاده است: «پیرو دستور اخیر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور محترم ایران، برای رسیدگی مجدد به پرونده‌های انضباطی دانشجویان، ضروری است که تجدید نظر در احکام انضباطی صادرشده علیه تعدادی از دانشجویان که در سه سال گذشته به دلایل مختلفی محکوم شده‌اند، با حضور خود دانشجویان و بر اساس ضوابط اسلامی انجام پذیرد. گزارش نهایی باید ظرف مدت یک هفته آینده ارائه شود.»

با این وجود، چندین سؤال کلیدی مطرح می‌شود:

یک – چرا آقای مقیمی به‌طور ناگهانی تصمیم گرفته که پرونده‌های انضباطی دانشجویان را که در طی سه سال گذشته تشکیل شده است، با رویکرد رأفت اسلامی بازنگری کند؟

دو – آیا این امکان واقعاً وجود داشته که رئیس دانشگاه تهران چنین اقدامی را در گذشته انجام دهد یا میلی به انجام آن نداشته است؟

سه – آیا دوره ریاست آقای مقیمی در دانشگاه تهران که با ریاست جمهوری مسعود پزشکیان هم‌زمان شده است، تأثیری در این تصمیم‌گیری داشته است؟ به نظر می‌رسد که تا زمانی که آقای پزشکیان رئیس جمهور نشده بودند، این موضوع مورد توجه قرار نگرفته است.

چهار – آیا این اقدام می‌تواند به نوعی برای تضمین ادامه حضور آقای مقیمی در دانشگاه تهران باشد؟ این سؤال زمانی مطرح می‌شود که خبرهای متعددی درباره برکناری یا تأیید ماندن او منتشر شده است.

پنج – شاید هدف آقای مقیمی از این اقدام، انجام کار خیر در پایان دوران مدیریت خود در دانشگاه باشد.

نویسنده مقاله: روزنامه‌نگار

شماره مقاله: 233233

برای خواندن اخبار دیگر مربوط به دانشگاه تهران و آخرین تحولات دانشجویی، می‌توانید به سایت کارانیوز مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا