تیتر یک

آشنایی با امانوئل مکرون: بانکدار سابق و بنیان‌گذار مناظره‌های ملی، عاشق ندانم‌گرایی

در ۲۱ دسامبر سال ۱۹۷۷، امانوئل ژان میشل فردریک مکرون، که امروزه رئیس‌جمهور فرانسه است، در خانواده‌ای با تخصص‌های پزشکی چشم به جهان گشود. پدرش، ژان میشل مکرون، از متخصصان برجسته مغز و اعصاب و مادرش، فرانسوا نوگِس، پزشک عمومی بودند.

اگرچه خانواده‌اش پیرو دین خاصی نبودند، امانوئل در سن ۱۲ سالگی خواستار تعمید در دین کاتولیک شد؛ با این حال، او اکنون خود را به عنوان یک آگنوستیک می‌داند و می‌گوید: “این روزها، من به طور مداوم در مورد ماهیت ایمان خود تفکر می‌کنم و هیچ ادعایی در مورد عقاید خود ندارم.” آگنوستیک به معنای کسی است که بر این باور است نه وجود خدا و نه عدم آن قابل اثبات یا رد است!

image-nbtMhzI4-1879731_900.jfif

مکرون در کودکی

طبق گزارشات، امانوئل مکرون در دوران نوجوانی به شدت به بازیگری و تئاتر علاقه‌مند بود. علاقه‌اش به تئاتر منجر به ایفای نقش در نمایش‌های مدرسه شد و معلم تئاترش، بریژیت ترونیو، که بعدها به همسری او درآمد، نقش مهمی در راهنمایی او داشت. یکی از بحث‌برانگیزترین جوانب زندگی مکرون، رابطه عاشقانه‌اش با بریژیت است که در آن زمان ۲۴ سال از او بزرگتر بود و معلم ادبیاتش بود.

بریژیت پیش از ازدواج با امانوئل مکرون، در سال ۱۹۷۴ با آندره لویی اوزی‌یر، که بانکدار بود، ازدواج کرده بود و صاحب سه فرزند شد: سباستین، لورانس، و تیفانی. این زوج در سال ۲۰۰۶ از یکدیگر جدا شدند و سپس بریژیت در سال ۲۰۰۷ با امانوئل مکرون ازدواج کرد.

شایعاتی مبنی بر اینکه بریژیت مکرون مرد به دنیا آمده و سپس تغییر جنسیت داده، منتشر شده که دخترش تیفانی، که وکیل است، این شایعات را قاطعانه رد کرده است.

image-i6r3u90e-1879732_859.jfif

سه قاب از امانوئل مکرون در سنین مختلف

امانوئل مکرون، با وجود سوابق تحصیلی در رشته فلسفه و تحت تأثیر شخصیت‌هایی چون پل ریکور، در دوران دانشجویی به عنوان دستیار او فعالیت می‌کرد. این تجارب، نگرش‌های فلسفی و سیاسی او را شکل داد.

علاوه بر این، علاقه او به بازیگری در نوجوانی به او کمک کرد تا مهارت‌های ارتباطی و اعتماد به نفسی را که بعدها به عنوان سیاستمدار از آن بهره‌مند شد، توسعه دهد. دوستان و نزدیکان او اظهار داشته‌اند که این تجربیات نقش مهمی در توانایی‌های خطابه‌اش و برقراری ارتباط مؤثر با مردم داشته است.

جالب است بدانید که مکرون پیش از رسیدن به ریاست جمهوری فرانسه، هرگز در انتخابات عمومی شرکت نکرده بود. او ابتدا به عنوان وزیر اقتصاد در دولت فرانسوا اولاند فعالیت کرد و سپس با تأسیس جنبش “به پیش” (En Marche) به سرعت به چهره‌ای برجسته در سیاست فرانسه تبدیل شد. در سال 2017، بدون سابقه انتخاباتی، با ۳۹ سال سن به عنوان جوان‌ترین رئیس‌جمهور فرانسه انتخاب شد.

و جالب است بدانید که مکرون اولین رئیس جمهوری است که پس از بیست سال در فرانسه دو بار پشت سر هم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده است.

امانوئل مکرون قبل از ورود به دنیای سیاست، در بانک روتشیلد، که متعلق به سرمایه‌داران یهود است، به عنوان بانکدار سرمایه‌گذار فعالیت می‌کرد و در آنجا موفقیت‌های مالی قابل توجهی کسب کرد که شهرتش در محافل اقتصادی را افزایش داد.

مکرون علاقه زیادی به ادبیات و فرهنگ دارد. او همچنین نویسنده و شاعر است و در دوران جوانی یک رمان نوشت که هرگز منتشر نشد. علاقه

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا