اقتصادی

گوترش خواستار فشار آمریکا برای پایان دادن به جنگ غزه شد

بررسی موضع دبیرکل سازمان ملل در قبال جنگ غزه

در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، تأکید ویژه‌ای بر لزوم اعمال فشار به آمریکا برای پایان دادن به جنگ در غزه داشت. وی خواهان اتخاذ موضع قاطع‌تری از سوی واشنگتن در برابر اسرائیل شده است تا به این تراژدی خاتمه داده شود.

گوترش در ادامه به تندی از اتهامات وارده به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) انتقاد کرد و آن‌ها را نادرست و غیرقابل قبول خواند. او مدعی است که شاهد مصونیت از مجازات و نقض مستمر منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی هستیم.

دبیرکل همچنین به سیاست‌های دولت اسرائیل اشاره کرد که به گفته وی، به شدت به راه حل دو کشوری آسیب می‌زنند. وی تأکید کرد که شهرک‌سازی، تصرف زمین‌ها و هرگونه الحاق کرانه باختری باید به صورت قاطعانه رد شود.

او در انتقاد از شورای امنیت عنوان داشت که این نهاد نتوانسته است به درگیری‌های شدید موجود در غزه، سودان و اوکراین پایان دهد. گوترش اعتماد خود را به دادگاه بین‌المللی ابراز داشت و تأیید کرد که اشغالگری اسرائیل غیرقانونی است.

وی از تلاش‌های دادگاه‌های بین‌المللی حمایت کرد و بیان داشت که این دادگاه‌ها نماینده روش صحیح برای پاسخگو کردن هستند. دبیرکل در نهایت تأکید کرد که جامعه بین‌المللی باید تلاش کند تا اطمینان حاصل شود که تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری رعایت می‌شوند.

از نگاه دیگر، طبق گزارش‌های وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز جنگ در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون، بیش از ۴۱ هزار و ۱۱۸ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند. این آمار نشان‌دهنده وخامت اوضاع و شدت جنایت‌های جنگی است که در این منطقه رخ داده است.

برای اطلاعات بیشتر و دنبال کردن اخبار به‌روز، به وبسایت کارانیوز مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا