تکنولوژی

رئیس پیشین گوگل اعلام کرد: چین در زمینه هوش مصنوعی شش ماه از آمریکا عقب است

بر اساس گزارشی از CNBC، «کی-فو لی»، رئیس سابق گوگل چین، در جلسه‌ای تخصصی در بخش سرمایه‌گذاری خصوصی AVCJ در چین، اذعان کرد که مدل‌های هوش مصنوعی در چین حدود شش ماه تا 9 ماه نسبت به نمونه‌های مورد استفاده در آمریکا عقب هستند، ولی در برخی از جنبه‌ها، مانند مدل‌های زبانی بزرگ، فاصله کمتری دارند.

image-z4NNOyN7-AI_1-1024x576.jpg

پیشتازی چین در زمینه‌ی اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی

لی، که هم اکنون رهبری استارتاپ 01.AI و شرکت سرمایه‌گذاری Sinovation Ventures را بر عهده دارد، بیان کرد که انتظار دارد اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی در چین به‌زودی سرعت بیشتری نسبت به رقبای امریکایی خود پیدا کنند. او تأکید کرد که هزینه‌های آموزش مدل‌های هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر به شکل چشمگیری کاهش یافته است.

«پیش‌بینی می‌کنم که تا اوایل سال آینده، اپلیکیشن‌های چینی بسیار سریع‌تر از نمونه‌های آمریکایی به بازار عرضه شوند.»

وی افزود که هنوز مشخص نیست که این اپلیکیشن‌ها توسط شرکت‌های کوچک یا شرکت‌های بزرگ توسعه داده می‌شوند. در ادامه، لی اشاره کرد که توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی به صورت سوپراپلیکیشن‌ها ممکن است بین 5 تا 8 سال آینده اتفاق بیفتد.

image-M1ro1BpE-China-AI-1024x682.jpg

لی همچنین تأکید کرد که پیشرفت در فناوری هوش مصنوعی به توسعه دستگاه‌های کاملاً جدیدی نیاز دارد، زیرا گوشی‌های هوشمند فعلی قادر به پاسخگویی به نیازهای پیشرفته هوش مصنوعی نیستند.

در همین راستا، شرکت‌های بزرگ چینی نظیر علی‌بابا و تنسنت در سال‌های اخیر فعالانه در زمینه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده و مدل‌ها و برنامه‌های کاربردی متعددی را منتشر کرده‌اند. تنسنت نیز در ماه سپتامبر سال گذشته از یک مدل زبانی بزرگ به نام «Hunyuan» رونمایی کرد که به عنوان پاسخی به چت‌بات ChatGPT از OpenAI مطرح شده است و از آن زمان در سراسر زیرساخت‌های شرکت از جمله در بخش‌های رایانش ابری، بازاریابی و بازی به کار گرفته شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیشرفت‌های فناوری و هوش مصنوعی، به وب‌سایت کارانیوز مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا