پر بحث ترینها

راهکارهای بهبود سیستهای تنظیم محتوا برای کاربران

واکنش‌ها به تعیین قیمت‌های جدید برای غذاهای دانشجویی در سال تحصیلی پیش‌رو

از آنجا که وزارت علوم نرخ‌های جدید غذای دانشجویی را برای سال تحصیلی نو اعلام کرده است، واکنش‌های گوناگونی از سوی شخصیت‌های مختلف به این تغییرات ابراز شده است. از جمله این واکنش‌ها، نظر عبدالرضا داوری، مشاور سابق رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد و چهره‌ی شناخته‌شده‌ی سیاسی، برجسته است.

image-rcsD9TS1-2532591.jpg

بنا به اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، دانشجویان در طول دوره‌های تحصیلی مختلف موظف به پرداخت مبالغ متفاوتی برای غذا هستند. این قیمت‌ها برای غذاهای با هزینه‌های مختلف به شرح زیر تعیین شده‌اند: غذای پرهزینه (معمولا ناهار) به قیمت پانزده هزار تومان، غذای متوسط (معمولا شام) به قیمت دوازده هزار تومان و غذای کم هزینه (معمولا صبحانه) به قیمت هفت هزار و پانصد تومان.

عبدالرضا داوری در پاسخ به این تغییرات و با استفاده از پلتفرم اجتماعی خود اظهار داشته است:

«مجموع وعده‌های غذایی دانشجویان به قیمت ٣۴۵٠٠ تومان روزانه، به معنای دریافت ٢٢٠ هزار تومان یارانه غذایی توسط هر دانشجو و در نهایت ٢٣٨ میلیون تومان برای کل دوره کارشناسی است. طبیعی است که با چنین حمایتی، دانشجویان بدون دغدغه زندگی کرده و به تحصیل خود ادامه دهند، این موضوع می‌تواند به توسعه چپ‌گرایی در دانشگاه‌ها منجر شود.»

image-sr9ZZxVU-photo_2024-09-12_11-50-08.jpg

این تحلیل و نظرات در رسانه‌ها و بین جامعه دانشجویی بازتاب‌های متفاوتی داشته و بحث‌های متعددی را به وجود آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت کارانیوز مراجعه کنید و از آخرین اخبار و تحلیل‌های مرتبط مطلع شوید.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا