تکنولوژی

کالبدشکافی آیفون 16 پرو؛ اقدامات اپل برای تسهیل تعمیرات

روز گذشته، به صورت رسمی شاهد عرضه آیفون 16 پرو به بازار بودیم و اکنون اولین ویدیوی کالبدشکافی این دستگاه منتشر شده است.

در ویدیوی کالبدشکافی که می‌توانید در پیوند فوق مشاهده کنید، جزئیات دقیقی از چگونگی دسترسی به اجزای داخلی دستگاه از طریق پنل پشتی به نمایش گذاشته شده است.

پیش از پرداختن به جزئیات ویدیو، لازم به ذکر است که آیفون 16 پرو نسبت به نسل قبلی خود دارای طراحی مادربردی کوچک‌تر و فشرده‌تر است و کلیت طرح آن دستخوش تغییر شده است. این تغییرات سبب بهبود مدیریت گرما در دستگاه شده است، اما فضای داخلی کمتر، تعمیرات را نیز سخت‌تر کرده است.

کالبدشکافی آیفون 16 پرو

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

در ادامه، باید به گسترش سیستم دوربین در آیفون 16 پرو اشاره کرد که به لطف اضافه شدن دوربین تله‌فوتو پریسکوپ 12 مگاپیسلی، بزرگ‌تر شده است. بر اساس گزارشات، باتری این مدل با ظرفیت 3582 میلی‌آمپرساعت، 9.4 درصد بزرگ‌تر از باتری 3274 میلی‌آمپرساعتی نسل پیشین خود است.

اپل در این نسخه باتری دستگاه را در داخل یک محفظه فولادی قرار داده است که این امر می‌تواند به دفع گرما کمک شایانی کند. همچنین، بدنه داخلی از آلومینیوم و گرافیت ساخته شده است که به گفته اپل، این شاسی جدید تا پنج برابر در بهبود مدیریت گرمای داخلی مؤثر است.

یکی از نکات قابل توجه دیگر، دکمه شاتر جدید است که قابل جابجایی نیست و به وسیله لیزر به بدنه جوش داده شده است. همچنین، کابل فلکس اتصال پورت شارژ از میکروفون جدا شده است که این تغییر، تعمیرات دستگاه را آسان‌تر کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مطلع شدن از آخرین اخبار تکنولوژی می‌توانید به سایت کارانیوز مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا