تیتر یک

هشدار سید احمد خمینی به امامان جمعه: از توجیه هر عملکردی بپرهیزید!

بر اساس گزارش منتشر شده در وب‌سایت کارانیوز، روزنامه «سلام» در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۷۲، به نقل از حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی، بر ضرورت مقابله با تملق و چاپلوسی زیاد در رسانه‌های جمعی تاکید ورزیده است.

متن کامل این سخنرانی به شرح زیر است:

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی در جریان برگزاری نهمین اجتماع ائمه جمعه کشور که شب گذشته دوشنبه برگزار شد، اهمیت نقش ائمه جمعه در مقابله با تبلیغات مخرب دشمنان و منتقدان نظام و انقلاب را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت که برای مقابله با پیام‌های منفی رسانه‌های خارجی نباید تنها به خطبه‌های یک‌سویه اکتفا کرد بلکه باید با دعوت از افراد با دیدگاه‌های مختلف، فضایی برای تبادل نظر فراهم آورد.

image-lJ6oHrNz-1879170_754.jpg

وی افزود: این رویکرد باعث می‌شود تا مردم بیشتر و بهتری به مراسم نماز جمعه روی آورند و همچنین به افزایش اثربخشی و غنای بیانات در خطبه‌ها و پیش از آن‌ها کمک می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی تاکید کرد که در شهرهای شما قطعاً افرادی هستند که به انقلاب، اسلام، امام و رهبری اعتقاد دارند اما نسبت به برخی مسائل و رفتارها نقد و انتقاد دارند و فرصتی برای بیان دیدگاه‌هایشان ندارند. این وضعیت ممکن است باعث دلسردی و بی‌اعتمادی آنان شود که پیش از این حامی شما بودند و این به ضرر نظام و انقلاب است.

وی ادامه داد: ائمه جمعه نباید توجیه‌گر هر عملکردی در حوزه مسئولیت خود باشند، زیرا توجیه کردن رفتارهای نادرست قطعاً به شهرت اجتماعی و سیاسی آنها لطمه وارد خواهد کرد که این صدمه برای نظام بسیار بدتر از دفاع بی‌دلیل از کمبودها و مواضع سیاسی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی در ادامه به این نکته اشاره کرد که اگر در منطقه‌ای توزیع کالا نامناسب است، دارو کمیاب، فساد و رشوه در ادارات رایج، و برخورد با مردم بی‌ملاحظه است، و در عین حال برخی از امکانات دولتی برای زندگی شخصی استفاده می‌شود، آیا فکر می‌کنید با سکوت یا دفاع مصلحت‌آمیز شما از نظام محافظت خواهد شد؟ این استدلال کاملاً اشتباه است.

در بخش دیگری از سخنان خود، رشد تملق و چاپلوسی در جامعه را به شدت خطرناک دانست و اظهار داشت: اینکه هنگام ورود یک شخصیت به شهر یا استان، مسئولان بلافاصله به تعمیر و مرمت خیابان‌ها و جاده‌ها می‌پردازند، عادتی بسیار بد و طاغوتی است. رهبر عزیزمان در یکی از سفرهای خود فرمودند که دوست دارند شهر همانگونه که پیش از ورود ایشان بود، باقی بماند و نیازی به مرمت ندارد.

image-SxRy5601-1879187_163.jfif

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی در پایان تاکید کرد که مقابله با ثناگویی مبتذل در رسانه‌های گروهی بسیار ضروری است و اشاره کرد که در روزنامه کیهان مقاله‌ای خوانده که به درستی از چاپ آگهی‌های تبریک بابت انتخاب مسئولین انتقاد کرده بود، و افزود که این نوع رفتارها باید با تلاش جمعی از بین برود.

سید احمد خمینی، فرزند امام خمینی، رئیس دفتر ایشان و عضو مجلس خبرگان رهبری بود که تولیت آستان امام خمینی را نیز تا زمان فوت برعهده داشت.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا