پربازدیدترین

نباید به اعتماد به پوتین دل بست؛ ضرورت مذاکره مستقیم ایران با آمریکا و واکنش کاربران به رفتارهای مخرب روسیه

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در کارانیوز، موضع اخیر روسیه و حمایت آن از تاسیس کریدور زنگزور که میان آذربایجان و نخجوان قرار دارد و از داخل ارمنستان عبور می‌کند، با واکنش‌های منفی در داخل این کشور مواجه شده است. این امر حتی از سوی کسانی که معتقد به نزدیکی به شرق هستند نیز مورد انتقاد قرار گرفته است. این در حالی است که این تنها اقدام مخالفانه روسیه علیه ایران نبوده و پیشتر نیز با صدور بیانیه‌ای مشترک با کشورهای عربی در مورد جزایر سه‌گانه، نارضایتی‌هایی را برانگیخته بود.

در این زمینه، عبدالرضا فرجی راد، سفیر پیشین ایران در نروژ و مجارستان، در بخشی از مصاحبه خود با کارانیوز، به دلایل حمایت مسکو از کریدور زنگزور اشاره کرد و گفت: «اقدام اخیر روسیه در راستای آن دسته از اقداماتی است که گاه به رابطه‌اش با ایران بی‌توجهی می‌کند.»

وی در ادامه به روابط دولت چهاردهم با روسیه اشاره کرد و افزود: «به نظر من، انتخابات ایران هم در تصمیم‌گیری‌های مسکو بی‌تأثیر نبوده است. دولت پزشکیان مکرراً تأکید کرده بود که هدفش برداشتن تحریم‌ها و گفتگو با غرب است، بنابراین روسیه، که با غرب درگیری‌هایی دارد، تمایلی به بهبود روابط ایران و غرب ندارد چرا که این مسئله می‌تواند به ضرر آن‌ها تمام شود.»

روسیه را حذف کنید

گفتگوی فرجی راد با کاربران کارانیوز، واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت. برخی کاربران با بیان اینکه روس‌ها علیه منافع ایران عمل کرده‌اند، خواهان حذف روسیه از معادلات سیاسی ایران شدند. یک کاربر نوشت: «روسیه خائن به ایران است و نمی‌توان به آن اعتماد کرد.»

یکی دیگر از کاربران گفت: «روسیه همواره بر این باور بوده که ایران گزینه‌ای جز نزدیکی به روسیه ندارد و این تصور اشتباه، باعث شده که روس‌ها حساسیت‌های ایران را نادیده بگیرند.»

این دمل چرکی باید تخلیه شود

برخی دیگر از کاربران کارانیوز، ضمن تایید نظرات فرجی راد، خواستار مذاکره مستقیم با آمریکا بودند. یک کاربر نوشت: «باید با آمریکا به توافق برسیم تا تحریم‌ها برداشته شود.»

یکی دیگر از کاربران گفت: «مردم دیگر توان زندگی ندارند. دولت باید هر چه زودتر مذاکره کند تا مشکلات حل شود.»

برجام مرده است و هرگز زنده نخواهد شد

البته، انتقاداتی نیز به نظرات فرجی راد وجود داشت. یک کاربر نوشت: «روسیه و چین دوستان اصلی ایران هستند و نباید به سمت غرب کشیده شویم.»

کاربر دیگری افزود: «خطر افرادی که می‌خواهند به سمت غرب بروند بیشتر از آمریکا و اسرائیل است.»

نظرات متفاوتی در این باره وجود دارد اما بسیاری معتقدند که باید از موضعی مستقل و با در نظر گرفتن منافع ملی، بهترین راه حل را انتخاب کرد.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا