تکنولوژی

مدیرعامل یوتوب اعلام کرد: گوگل با رقابت شدید در بازار تبلیغات آنلاین روبرو است

در جریان دومین هفته دادگاه ضدانحصار گوگل، نیل موهان، مدیرعامل یوتوب، با ارائه شهادت خود اعلام کرد که این شرکت بزرگ جست‌وجو، به بهترین شکل در خدمت مصرف‌کنندگان و بخش تبلیغات عمل کرده است. او همچنین اتهامات مطرح شده توسط وزارت دادگستری مبنی بر سرکوب رقبا توسط گوگل را رد کرد و تأکید کرد که گوگل با رقابت‌های فراوانی روبرو است.

بر اساس گزارشی از نیویورک تایمز، در دادگاه فدرال روز دوشنبه، موهان تأکید کرد که اقدامات گوگل به نفع صنعت تبلیغات و مصرف‌کنندگان بوده است. وی همچنین به نمایش درآمدن ایمیل‌ها و اسناد مدیران گوگل اشاره کرد که نشان‌دهنده تسلط گوگل بر ابزارهای تبلیغاتی و دریافت کمیسیون‌های بالا توسط این شرکت بود.

image-tc1eyZgO-16google-mohan-HFO-1-gfwt-facebookJumbo-1024x535.jpg

موهان، که از سال 2008 و با خرید شرکت DoubleClick به گوگل پیوسته بود، اعلام کرد که این شرکت فناوری با چالش‌های زیادی در بازار تبلیغات روبرو است و به درخواست‌های مشتریان تجاری خود پاسخ داده است.

شهادت مدیرعامل یوتوب در دادگاه ضدانحصاری تبلیغات گوگل

این پرونده از شکایت وزارت دادگستری و هشت ایالت ناشی شده است که گوگل را به سوء استفاده از قدرت خود در فناوری تبلیغات و نقض قوانین ضدانحصار متهم می‌کند. دولت ایالات متحده مدعی است که انحصار گوگل باعث افزایش هزینه‌های تبلیغات و آسیب به ناشران شده است.

دولت آمریکا خواستار تجزیه گوگل است و از قاضی درخواست کرده تا این شرکت را به فروش DoubleClick مجبور کند. درآمد گوگل از فناوری تبلیغات در سال گذشته 31 میلیارد دلار بوده که تقریباً یک‌دهم کل درآمد جهانی این بازار را تشکیل می‌دهد. طبق اظهارات دولت، گوگل 87 درصد از بازار فناوری فروش تبلیغات را در اختیار دارد.

«موفقیت گوگل به یک چیز بازمی‌گردد: نوآوری در محصول، فروش و خدماتی که می‌توانستیم ارائه دهیم.»

image-bpGlcrVK-1608140949681-1024x576.jpg

وکلای وزارت دادگستری به ایمیل‌ها، یادداشت‌ها و اسناد تجاری موهان و سایر مدیران گوگل دسترسی پیدا کرده‌اند که نشان‌دهنده چگونگی تسلط گوگل بر بازار تبلیغات و خدمات تبلیغات آنلاین است.

در جلسه قبلی دادگاه، وزارت دادگستری ادعا کرد که گوگل «انحصار سه‌گانه» در بازار فناوری‌های تبلیغاتی دارد.

برای اطلاعات بیشتر و جزئیات دقیق‌تر، به وب‌سایت کارانیوز مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا