تکنولوژی

متا پخش محتوای رسانه‌های دولتی روسیه را در پلتفرم‌های خود ممنوع اعلام کرد

شرکت متا، که مالکیت اپلیکیشن فیسبوک را برعهده دارد، اعلام کرده است که اقدام به مسدودسازی برخی از رسانه‌های دولتی روسیه خواهد کرد. بر اساس گزارش‌ها، این رسانه‌ها از روش‌های مختلفی برای ترویج نظرات دولت روسیه و انتشار اطلاعات نادرست استفاده می‌کردند و در عین حال، تلاش می‌کردند تا خود را از دید سیستم‌های نظارتی متا مخفی نگه دارند.

سایت کارانیوز، گزارش داده است که این تصمیم متا در پی تلاش برای جلوگیری از تأثیر منفی این رسانه‌ها بر کاربران فضای مجازی اتخاذ شده است.

مسدودسازی رسانه‌های روسی در متا

به گزارش بی‌بی‌سی، رسانه‌های مورد نظر شامل «راشا تودی» (RT) و «Rossiya Segodnya» هستند که به دلیل نقش‌شان در تأثیرگذاری بر کشورهای غربی و شکل‌دهی به باورهای عمومی، تحت نظر شدید مدیران پلتفرم‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.

image-Ot3RG6As-content_image_118afce8-c49f-4821-a291-e8b0972093f3.jpg.webp

متا پس از آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، به درخواست‌های اتحادیه اروپا، بریتانیا و اوکراین برای محدود کردن فعالیت‌های رسانه‌های دولتی روسیه پاسخ مثبت داده بود. این شرکت، دو سال پیش نیز اقداماتی مانند ممنوعیت پخش تبلیغات از سوی این رسانه‌ها و محدودسازی دسترسی به محتوای آن‌ها را انجام داده بود.

اخیراً، ایالات متحده شبکه دولتی روسی RT را به پرداخت ۱۰ میلیون دلار به یک شرکت در ایالت تنسی متهم کرده است. آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که این شبکه قصد داشته است تا نظرات و عقاید دولت روسیه را از طریق اکانت‌های آمریکایی به مخاطبان شبکه‌های اجتماعی منتقل کند. همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی ویدیوهای منتشرشده توسط افراد راست‌گرا در موضوعات مهاجرت، جنسیت و اقتصاد، به طور مخفیانه توسط دو کارمند رسانه راشا تودی تدوین و کارگردانی شده‌اند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، اخیراً رسانه RT را «بازوی اطلاعاتی دولت روسیه» نامیده و تحریم‌های جدیدی را علیه آن‌ها اعمال کرده است. او تأکید کرده که این شبکه به دنبال تضعیف دموکراسی در ایالات متحده است. این اظهارات با واکنش رسانه RT مواجه شد و آن‌ها این ادعاها را «آخرین تئوری توطئه ایالات متحده» علیه روسیه خوانده‌اند.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا