تکنولوژی

سازنده Flappy Bird نسخه جدید بازی را رد کرد

هفته پیش، بنیاد Flappy Bird از نسخه جدید بازی Flappy Bird رونمایی کرد. این بازی به عنوان بازگشتی پیروزمندانه برای بازی موبایل معروف شناخته شده است، اما «دونگ نگوین»، خالق اصلی این بازی، ادعا کرده که در این نسخه دخالتی نداشته است.

بر اساس گزارش TheVerge، بنیاد Flappy Bird اعلام کرده است که حقوق مربوط به بازی را از شرکت Gametech Holdings, LLC، که مارک تجاری بازی را از نگوین خریداری کرده بود، به دست آورده است. با این حال، هنوز مشخص نیست که نتیجه این معامله چه بوده است؛ زیرا نگوین امروز در صبح در شبکه اجتماعی ایکس اعلام داشته است که «چیزی نفروخته است».

image-qcmt1aBA-original-developer-of-Flappy-Bird-has-not-sold-rights-to-game2-1024x575.jpg

چالش‌های سازنده اصلی بازی Flappy Bird با اداره ثبت اختراع آمریکا

یک کاربر در ایکس دریافته است که شرکت Gametech در سال 2023 درخواستی برای کسب علامت تجاری Flappy Bird ثبت کرده است. این اتفاق نزدیک به یک دهه پس از آن رخ داده که نگوین بازی مشهور خود را از دسترس خارج کرده و دیگر نسخه‌ای از آن را منتشر نکرده است؛ در نتیجه، اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده نیز علامت تجاری او را آزاد کرده و به ادعای او بر این نشان تجاری در ژانویه پایان داده است.

بنیاد Flappy Bird در اعلامیه خود نگفته است که نگوین در این بازی نقش داشته اما مطمئناً در تبلیغ بازی به نوستالژی‌های مختلفی درباره نسخه اصلی نیاز دارد. در اولین تریلر این بازی جدید، پیش از آنکه اعلام شود Flappy Bird تازه‌ای عرضه خواهد شد، تأکید زیادی بر موفقیت و حذف نسخه اصلی بازی از دسترس کاربران شده است.

درمورد ارتباط این بازی با رمزارزها، «وارون بینیویل»، محقق امنیت سایبری، به صفحات پنهانی در وب‌سایت کارانیوز اشاره کرده است. در این صفحه آمده است: «فلپی برد با ورود به وب 3.0 در Solana بالاتر از همیشه پرواز خواهد کرد.» و از بازیکنان دعوت کرده در ساخت بازی سهیم‌ شده. در آن نقش داشته باشند.

فلپی برد جدید قرار است به‌زودی برای iOS و Android منتشر شود. بااین‌حال، احتمالاً همان چیزی نیست که در گذشته شاهدش بودیم و تغییرات مختلفی خواهد کرد.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا