پر بحث ترینها

زن مرموزی که پیجرهای آلوده را به حزب‌الله فروخت

عصر ایران: او به هفت زبان صحبت می کند، دکترای فیزیک ذرات دارد، در آپارتمانی در بوداپست زندگی کرده و تحت پوشش کارهای بشردوستانه و یک شرکت  صوری (کاغذی) در نهایت مامور وصل موساد به خریداران پیجرهای آلوده برای حزب الله لبنان شده است.

image-bH8gXYit-1955125_103.jpg

رویترز گزارش می‌دهد، “کریستیانا بارسونی-آرسیدیاکونو” 49 ساله، که تابعیت ایتالیا و مجارستان را دارد و به عنوان مدیر عامل و مالک شرکت مشاوره “بی ای سی” فعالیت می‌کند، پیجرهای منفجر شونده را از طریق این شرکت به عوامل خرید حزب الله لبنان فروخته و سپس ناپدید شده است.

از زمان وقوع انفجارها، دیگر او را در انظار عمومی ندیده‌اند. همسایه‌ها می‌گویند که از او خبری ندارند و درب آپارتمان وی در یکی از ساختمان‌های زیبا و قدیمی بوداپست بسته شده است.

مادر او، “بئاتریکس بارسونی-آرسیدیاکونو”، به آسوشیتدپرس اعلام کرد که دخترش تهدیدهایی را دریافت کرده و در حال حاضر تحت حفاظت سرویس‌های مخفی مجارستان در مکانی امن به سر می‌برد.

او در گفتگوی تلفنی از شهر سیسیل در ایتالیا افزود: “سرویس‌های مخفی مجارستان به او توصیه کرده‌اند که با رسانه‌ها گفتگو نکند.”

نخست وزیر مجارستان، “ویکتور اوربان”، روابط نزدیک و دوستانه‌ای با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دارد. مقامات امنیتی مجارستان درخواست‌ها برای اظهارنظر را بی‌پاسخ گذاشته‌اند و خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز نتوانسته این ادعاها را به طور مستقل تایید کند.

image-2Dl6YfAS-1955122_108.jpg

یکی از آشنایان او، که نخواسته نامش فاش شود، اظهار داشت که او شخصی است که به راحتی می‌توان از او سوء استفاده کرد.

این فرد افزود: “او بیش از آنکه به یک نوع کسب‌وکار علاقه‌مند باشد، به امتحان کردن ایده‌های جدید و پرداختن به آنها به عنوان کسب و کارهای نو پرداخته و سپس به سراغ مشاغل دیگری می‌رود.”

“کیلیان کلینشمیت”، مدیر سابق امور بشردوستانه سازمان ملل که “بارسونی-آرسیدیاکونو” را در سال 2019 برای اجرای یک برنامه 6 ماهه با بودجه هلندی برای آموزش لیبیایی‌ها در تونس در موضوعاتی مانند هیدروپونیک، فناوری اطلاعات و توسعه تجارت استخدام کرده، او را “مدیری تندخو” توصیف کرد و گفت که او را قبل از پایان قراردادش اخراج کرده است.

وی به رویترز گفت: “این یکی از بزرگترین اشتباهات زندگی من بود. این در سطح شخصی فاجعه‌بار بود… سپس در نقطه‌ای گفتم دیگر کافی است. احتمالاً باید زودتر این کار را می‌کردم. گفتم کافی است و او را یک ماه زودتر به خانه فرستادم.”

خانم آرسیدیاکونو به تماس‌ها و ایمیل‌های رویترز پاسخ نداده است و زمانی که رویترز از آدرس خصوصی او در مرکز شهر بوداپست بازدید کرد، هیچ پاسخی دریافت نکرد.

image-U1JXABUC-1955123_404.jpg

خانه او در بوداپست توسط دروازه‌ای آهنی احاطه شده است و روی دیوارهای خانه نقاشی‌های برهنه با رنگ‌های پاستیل قرمز و نارنجی دیده می‌شود.

هنگامی که رویترز برای اولین بار در روز چهارشنبه از این ساختمان بازدید کرد، درب حصار محوطه منتهی به آپارتمان او باز بود و زمانی که خبرنگار روز پنجشنبه برگشت، این در بسته بود و هیچ کس جواب زنگ را نداد.

زنی که در 2 سال گذشته در این ساختمان زندگی می‌کرد، گفت که بارسونی-آرسیدیاکونو از قبل ساکن بوده است و او را مهربان، کم سر و صدا، اما اهل ارتباط توصیف کرد.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا