اقتصادی

خشم وزیر خارجه اسرائیل از اقدامات بورل

یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه اسرائیل، در اظهاراتی در شب جمعه اتهامات سنگینی را علیه جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مطرح کرد و او را به دشمنی با اسرائیل و یهودی ستیزی متهم کرد.

طبق گزارش‌های متعددی که از سوی شبکه خبری الجزیره منتشر شده، بورل قصد داشت در تاریخ‌های ۱۴ و ۱۵ سپتامبر (۲۴ و ۲۵ شهریور) به اسرائیل سفر کند. با این حال، درخواست تعویق سفر از سوی کاتس و در نهایت لغو آن از سوی بورل، تنش‌ها در روابط دو طرف را برجسته‌تر ساخت.

بورل همچنین در سفرهای خود به مصر و لبنان به دنبال رایزنی‌هایی درباره تنش‌های منطقه‌ای و جنگ جاری در نوار غزه بود.

واکنش تند بورل به درخواست کاتس و تصمیم نهایی برای لغو سفرش به تل‌آویو، سوءتفاهمات و اختلافات بین مقامات اسرائیلی و او را بیش از پیش آشکار ساخت.

اختلافات بین بورل و تل‌آویو تنها به این مسئله محدود نمی‌شود؛ بورل در ماه‌های اخیر به شدت از سیاست‌های اسرائیل در قبال فلسطینی‌ها انتقاد کرده و حتی پیشنهاد تحریم برخی از وزرای اسرائیلی را به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا برده بود.

این پیشنهاد تحریم ناشی از اظهارات تند و نفرت‌پراکنانه برخی از وزرای اسرائیلی بوده است که بورل آن‌ها را غیرقابل قبول خوانده بود.

او همچنین اسرائیل را به استفاده از گرسنگی به عنوان سلاحی علیه فلسطینی‌ها متهم کرده بود، به خصوص با توجه به ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه.

در پیامی که بورل در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، او نسبت به کشته شدن ۶ کارمند آنروا پس از حملات هواپیماهای اسرائیلی ابراز خشم کرد و نادیده گرفتن اصول حقوق بین‌الملل بشردوستانه را غیرقابل پذیرش خواند.

رژیم صهیونیستی از تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگی را علیه نوار غزه آغاز کرده که به شدیدترین بحران‌های انسانی منجر شده است. این جنگ تاکنون بیش از ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های غزه را تخریب کرده و باعث قحطی و گرسنگی بی‌سابقه شده است.

با وجود این همه جنایت، اسرائیل هنوز به اهداف اصلی خود از این جنگ، یعنی نابودی حماس و بازگرداندن اسیران اسرائیلی، دست نیافته است.

برای اطلاعات بیشتر و جزئیات تکمیلی، به وب‌سایت کارانیوز مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا