اقتصادی

حاجی بابایی: کتمان مشکلات ممکن نیست، دولت باید تورم را کنترل کند

حمید‌رضا حاج بابایی در سخنانی بیان کرد که باید طی دهه آینده، قیمت مسکن ثابت بماند که این مهم، نیازمند کاهش تورم و بازگشت منابع مالی به خزانه دولت است.

او ادامه داد که دولت ماهانه مجموعاً ۲۲۰ همت شامل ۱۲۰ همت یارانه و ۱۰۰ همت حقوق پرداخت می‌کند و باید راهکاری اتخاذ شود تا این مبالغ به خزانه بازگردند.

نیاز به تصمیم‌گیری‌های بزرگ در عرصه اقتصادی توسط دولت و مجلس

نماینده مردم همدان در مجلس بر این باور است که دولت و مجلس باید در مسائل اقتصادی دست به دست هم دهند و تصمیمات مهم و مؤثری اتخاذ کنند تا وضعیت اقتصادی مردم بهبود یابد.

حاج بابایی تأکید کرد که دولت سالانه ۱۵۶۰ همت یارانه مستقیم پرداخت می‌کند در حالی که درآمد حاصل از فروش نفت ۱۸ میلیارد تومان است، لذا تغییرات اساسی برای کاهش تورم ضروری است.

او بیان داشت: درآمد ۱۰۰ همت حاصل از نفت و فرآورده‌های نفتی کجا هزینه می‌شود؟ یارانه آرد، کمیته امداد و بهزیستی و غیره در حالی که دولت باید ساختار خود را اصلاح کند و تمرکز خود را روی آموزش، بهداشت، امنیت و فرهنگ قرار دهد و منابع مالی خود را در این زمینه‌ها هزینه کند.

نایب رئیس اول مجلس با تأکید بر اینکه باید فضای اقتصادی کشور را به گونه‌ای مدیریت کنیم که امکان مشارکت مردم در اقتصاد فراهم شود، اظهار داشت: ما در مجلس قوانین را به گونه‌ای تسهیل کرده‌ایم که بخش خصوصی بتواند در پروژه‌های بزرگ مانند پالایشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کند.

ضرورت شفافیت در اقتصاد و همکاری مردم

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نباید مشکلات را پنهان کرد، مردم باید از وضعیت اقتصادی کشور مطلع باشند و در حل مشکلات مشارکت کنند. این مشارکت نیازمند رفع موانع برای ورود بخش خصوصی به پروژه‌های اقتصادی و عمرانی است.

حاج بابایی افزود: برای تقویت تولید به ویژه در صنایع، باید شهرک‌های صنعتی کشور را توسعه دهیم تا بتوانیم سرمایه‌گذاران را جذب کنیم و با چرخاندن چرخ تولید، شاهد بهبود در معیشت مردم باشیم.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا