تویوتا bZ3C در چین رونمایی شد: کراس اوور جدید با طراحی شبیه پریوس و قطعات BYD به همراه تصاویر

انتشار اطلاعات خودروی برقی جدید تویوتا bZ3C همزمان با درخواست مجوز فروش در چین

اخیراً، جزئیات خودروی الکتریکی جدید تویوتا با نام bZ3C در جریان اخذ مجوز فروش در چین فاش شده است. بر اساس اسناد منتشر شده، از شرکت BYD برای تأمین سیستم برقی و باتری این خودرو استفاده شده است.

این مدل، سومین خودروی برقی تولیدی تویوتا محسوب می‌شود و تولید آن در کارخانه مشترک FAW-Toyota در تیانجین برای سه ماهه چهارم سال 2024 برنامه‌ریزی شده است.

در چین، هر خودرو برای ورود به بازار باید از تأیید نهادهای نظارتی محلی بگذرد و وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) به طور ماهانه فهرستی از خودروهای تأیید شده را منتشر می‌کند. این مسئله باعث می‌شود که جزئیات خودروهایی که هنوز به صورت رسمی معرفی نشده‌اند، افشا شود.

با توجه به این که تویوتا اسناد مربوط به تأیید خودروی bZ3C را به وزارت صنعت و فناوری اطلاعات ارائه داده است، بالاخره امکان دیدن تصاویر و مشخصات اصلی این خودرو فراهم شده است.

تویوتا bZ3C یک شاسی‌بلند کوپه است که دارای چهار درب و ظرفیت پنج نفره می‌باشد و از نظر ظاهری شبیه به مدل پریوس است. ابعاد خودرو به ترتیب 4780 میلی‌متر طول، 1866 میلی‌متر عرض و 1510 میلی‌متر ارتفاع با فاصله بین دو محور 2880 میلی‌متر است. وزن خالص خودرو 1920 کیلوگرم بوده و با چرخ‌هایی به اندازه 18 و 21 اینچ عرضه می‌شود. اختیاریاً، رادار لیزری در بالای شیشه جلو نصب شده است.

تویوتا bZ3C

سیستم برقی این خودرو توسط شرکت BYD تأمین شده است. موتور الکتریکی این خودرو، مدل TZ200XS003 با توان خروجی 200 کیلووات (معادل 268 اسب بخار)، توسط شرکت Fudi Power که زیرمجموعه‌ای از BYD است، تأمین و در شهر چانگشا تولید می‌شود. حداکثر سرعت خودرو به 160 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

جزئیات دیگر این خودرو عبارتند از:

  • اسپویلر عقب
  • دوربین عقب
  • رادار لیزری در بالای شیشه جلو

انرژی الکتریکی در یک باتری لیتیوم آهن فسفات (LFP) که توسط شرکت FinDreams از BYD تأمین شده، ذخیره می‌شود. ظرفیت دقیق باتری در اسناد ذکر نشده است، اما انتظار می‌رود که bZ3C دارای برد حرکتی بین 500 تا 600 کیلومتر باشد.

تویوتا bZ3C قبلاً در نمایشگاه خودرو پکن در آوریل امسال رونمایی شده بود. پلتفرم این خودرو به طور مشترک توسط First Automotive Works (FAW)، دومین خودروساز بزرگ دولتی چین، و تویوتا توسعه یافته است. همچنین باتری، موتور الکتریکی و اجزای سیستم برقی توسط BYD تأمین شده است.

تویوتا در حال حاضر دو مدل خودروی برقی را در بازار چین عرضه می‌کند: کراس اوور bZ4X و سدان bZ3. مدل جدید bZ4C نیز تا پایان سال جاری وارد بازار خواهد شد.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا