پر بحث ترینها

تاثیر نمرات پایانی پایه‌های یازدهم و دوازدهم در نتایج کنکور

اعلام تغییرات سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال‌های آتی توسط وزارت آموزش و پرورش

بنابر اعلام محسن زارعی، رئیس مرکز ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش، تغییراتی در نحوه احتساب سوابق تحصیلی دانش‌آموزان برای کنکور سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ اعمال خواهد شد.

“در کنکور سال ۱۴۰۳، سوابق تحصیلی ۵۰ درصد تاثیر داشت، اما برای کنکور سال ۱۴۰۴ این میزان به ۶۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد”، زارعی اظهار داشت.

image-hqY74EPV-2208603_161.jpg

وی در ادامه توضیح داد که بر اساس پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش که در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورد تصویب قرار گرفته، برای کنکور ۱۴۰۴، ۲۰ درصد از سهم سوابق تحصیلی مربوط به پایه یازدهم و ۴۰ درصد مربوط به پایه دوازدهم خواهد بود.

زارعی همچنین خاطرنشان کرد که در کنکور سال ۱۴۰۵، سهم سوابق تحصیلی همچنان ۶۰ درصد است اما این بار توزیع آن برای سه سال دوره متوسطه دوم به شرح زیر است: پایه دهم ۱۰ درصد، پایه یازدهم ۲۰ درصد و پایه دوازدهم ۳۰ درصد.

در بخش دیگری از صحبت‌های خود، زارعی به وضعیت امتحانات نوبت تابستان اشاره کرد و تاکید کرد که این امتحانات برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم داخلی و نهایی نیست. وی افزود: “در مناطق مرزی و حاشیه‌ای که با مشکلات اقتصادی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند، دانش‌آموزان با کمترین معدل روبرو هستند و لازم است که تمام کشور نسبت به وضعیت آموزشی این مناطق پاسخگو باشد.”

برای دریافت اطلاعات بیشتر و جزئیات تکمیلی درباره نحوه احتساب سوابق تحصیلی و تاثیر آن در کنکور، به وب‌سایت کارانیوز مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا