تکنولوژی

برگزاری نخستین رویداد باگ بانتی خصوصی توسط گروه اسنپ

گروه اسنپ در تاریخ‌های ۱ و ۲ شهریور ماه، اولین رویداد خصوصی باگ‌بانتی خود را برگزار کرد. این رویداد به صورت حضوری اجرا شده و شرکت‌کنندگان در گروه‌های سه نفره به مدت دو روز به رقابت پرداختند تا آسیب‌پذیری‌های موجود در برنامه‌ها و سیستم‌های اسنپ را شناسایی کنند.

پس از پایان رویداد، تیم امنیت سایبری اسنپ آسیب‌‌پذیری‌های شناسایی شده توسط تیم‌ها را مورد بررسی قرار داد و در یک مراسم با حضور شرکت‌کنندگان در روز پنج‌شنبه ۸ شهریور، نتایج و پاداش‌های متعلقه را اعلام کرد.

۲۵۰ میلیون تومان جایزه برای گزارش‌های صحیح و مشمول پاداش

طبق اعلام اسنپ، ۳۶ نفر در قالب ۱۴ تیم به این مسابقه دعوت شده بودند. این شرکت‌کنندگان از میان برترین‌های باگ بانتی عمومی، تیم‌های برجسته مسابقه فتح پرچم اسنپ و شکارچیان معروف ایرانی انتخاب شده بودند.

در پایان مسابقه که از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در طول دو روز ادامه داشت، مجموعاً ۱۷۳ گزارش آسیب‌پذیری ثبت شد که ۶۰ گزارش آن‌ها معتبر تشخیص داده شد. در این دوره، جوایز به مبلغ کلی ۲۵۰ میلیون تومان به جای محدود شدن به سه تیم برتر، به تمام گزارش‌های صحیح اهدا شد که شامل ۲۸ گزارش از ۱۰ تیم بود.

جوایز تیم‌های برتر به ترتیب ۱۲۷.۵ میلیون تومان، ۳۵ میلیون تومان و ۲۰ میلیون تومان بود.

image-BqlfCk9H-lll-1024x683.jpg

باگ بانتی؛ عنصر کلیدی در استراتژی امنیت سایبری

برنامه باگ بانتی عمومی اسنپ از سال ۱۳۹۸ فعال بوده و به طور مداوم گزارش‌هایی از آسیب‌پذیری‌ها در سطوح مختلف را دریافت می‌کند. جزئیات این برنامه را می‌توانید در صفحه مرتبط با این برنامه مشاهده کنید.

تیم امنیت سایبری اسنپ با رویکردی فعالانه به داده‌ها نگاه کرده و همیشه خود را برای مقابله با نفوذ احتمالی آماده نگه داشته است.

برنامه باگ بانتی بخشی ضروری از استراتژی امنیتی شرکت‌ها شده است و با کمک هکرهای کلاه‌سفید، امکان شناسایی و رفع نقص‌های امنیتی فراوانی فراهم می‌شود.

در این راستا، تیم امنیت گروه اسنپ این رویداد را برگزار کرده تا ارتباطش را با فعالان این حوزه تقویت کند و امنیت داده‌های گروه را با حضور شکارچیان به چالش بکشد. در مسابقه باگ بانتی خصوصی اسنپ، میزان جوایز از باگ بانتی عمومی بیشتر بوده و شامل دامنه‌های وسیع‌تری بود.

برای مطالعه بیشتر درباره اخبار و آموزش‌های مرتبط با امنیت سایبری، به سایت کارانیوز مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا