تیتر یک

بررسی قیمت اجاره و رهن کامل آپارتمان‌ها در غرب تهران

به گزارش کارانیوز، اطلاعات به دست آمده از مشاوران املاک و نظرسنجی‌های صورت گرفته در بازار نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا کنون، نرخ اجاره‌بهای مسکن با افزایش چشمگیری بین ۳۰ تا ۴۰ درصد روبرو شده است. این در حالی است که دولت بر اساس ماده ۷ قانون جدید ساماندهی بازار اجاره‌بها تصمیم گرفته بود که افزایش اجاره‌بها در کل کشور نباید از ۲۵ درصد تجاوز کند، اما نظارت‌های ضعیف دولت و عدم پایبندی اتحادیه‌های املاک به این قانون منجر به افزایش‌های فراتر از این حد شده است.

یکی از مشاوران املاک در منطقه ۵ تهران در گفت‌وگو با کارانیوز اظهار داشت که: «امسال شاهد افزایش بیش از ۳۰ درصدی نرخ اجاره بودیم. با وجود تذکرات مکرر به مالکین مبنی بر بالا بودن این ارقام نسبت به ارزش واقعی آپارتمان‌ها، متأسفانه توجهی به این موضوع نشده و هر ساله افزایش‌های قیمت به صورت خودسرانه اعمال می‌شود.»

این مشاور املاک در ادامه بیان کرد که قانون تعیین سقف اجاره‌بها که سال گذشته تصویب شده بود، عملیاتی نشده و مالکان به آن بی‌توجه بوده‌اند. این امر باعث شده است که مستأجران همچنان با مشکلات مالی ناشی از افزایش‌های بی‌رویه اجاره‌بها روبرو باشند و در سال جاری نیز با افزایش‌های ۳۰ تا ۴۰ درصدی مواجه شوند.

وی همچنین به وضعیت برخی محله‌های خاص در منطقه ۵ تهران اشاره کرد و گفت: «محله‌هایی مانند شمال بلوار مرزداران در خیابان‌های سپهر، الوند یا البرز، نسبت به محله‌های دیگر مانند ایثار، اطاعتی یا فرهنگیان، حداقل ۳۰ درصد گران‌تر هستند. این اختلاف قیمت در خیابان همیلا نیز مشهود است و آپارتمان‌ها در این خیابان ۳۰ تا ۴۰ درصد گران‌تر از محله عدل هستند.»

در بررسی‌های میدانی انجام شده، اجاره‌بهای برخی از مناطق پرتقاضا در مناطق ۲ و ۵ تهران مورد مطالعه قرار گرفت. بر اساس اطلاعات کسب شده، هر ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یا کاهش در مبلغ رهن، ۳ میلیون تومان به اجاره‌بها افزوده یا کاهش می‌یابد.

اجاره‌بهای آپارتمان‌های با متراژ ۶۰ تا ۷۰ مترمربع در مناطق ۲ و ۵ تهران

image-8x9FCdLp-1881692_510.png

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا