تکنولوژی

افزایش سرقت‌های از کامیون‌های باربری در حال حرکت

نایب‌رئیس کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران، جلال موسوی، از افزایش موارد سرقت از کامیون‌ها در حین حرکت در آزادراه غدیر ابراز نگرانی کرد. وی اشاره کرد که شرایط بیمه‌ای نیز برای جبران خسارت‌های سرقت کافی نیست.

موسوی در گفتگو با خبرگزاری ایلنا توضیح داد که سارقان با استفاده از وانت و نردبان به کامیون‌های در حال حرکت نزدیک شده و با ورود به فضای بار، محتویات آن را به سرقت می‌برند.

اقدامات ناکافی برای جلوگیری از سرقت از کامیون‌های حمل بار

به گفته موسوی، رانندگان باید به طور مستمر به آینه‌ها و دوربین‌های جانبی خود نظارت داشته باشند تا از وقوع سرقت جلوگیری کنند. وی اشاره کرد که با وجود نصب دوربین‌های نظارتی، همچنان امکان دارد که رانندگان درگیر فیزیکی با سارقان شوند که این موضوع می‌تواند خسارت‌های جانی به دنبال داشته باشد.

image-XJKLttcc-ei_16338635595932121737520401452025-1024x575.jpg

موسوی در ادامه گفتگو با خبرگزاری ایلنا، از نقص در قراردادهای بیمه‌ای گلایه کرد که به گفته او، هرچند قرار است هر نوع سرقتی کوچک یا بزرگ تحت پوشش بیمه قرار گیرد، اما در عمل شرکت‌های بیمه از پرداخت خسارت‌ها خودداری می‌کنند. او افزود که این امر موجب می‌شود که رانندگان به طور خودکار متحمل خسارت‌های مالی شوند بدون آنکه بیمه مسئولیتی به عهده بگیرد.

وی همچنین اشاره کرد که سرقت‌ها در مسیرهای منتهی به جنوب کشور نیز افزایش یافته است و گاهی اوقات به خشونت‌هایی علیه رانندگان منجر می‌شود. موسوی بیان کرد که در صورت ادامه این روند و عدم پاسخگویی مناسب از سوی بیمه‌ها، رانندگان ممکن است مجبور به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه‌ای شوند تا از دزدیده شدن بار خود جلوگیری کنند.

برای مطالعه اخبار بیشتر درباره مسائل حمل‌و‌نقل و امنیت رانندگان، به سایت کارانیوز مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

تحریریه

تیم تحریریه کارانیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا